Betaling

  • De zorginstelling brengt achteraf de gewerkte uren in rekening.
  • De factuur bevat een specificatie van de gedeclareerde uren.
  • De afgesproken uurtarieven staan in de zorgovereenkomst.
  • Cli�nten houden zelf de administratie bij en worden indien gewenst geholpen door een medewerker van Top Thuiszorg.
  • Cli�nten hebben het PGB zelf in beheer.

Werkwijze

  • Elke cli�nt heeft een vast eigen team. Bij ziekte van een medewerker zal er waargenomen worden door een andere medewerker van het team.
  • Indien er een nieuwe medewerker wordt toegevoegd aan het team, zal deze de eerste keer begeleid worden.
  • Indien blijkt dat de cli�nt en de medewerker niet op dezelfde lijn zitten, zal de medewerker worden vervangen.
  • Er worden vaste tijden afgesproken voor de zorg, indien door omstandigheden dit aangepast dient te worden zal dit in overleg gaan met de cli�nt.
  • U kunt altijd direct contact opnemen met Top Thuiszorg via tel.nr 06-52022639.
  • Indien er calamiteiten zijn is Top Thuiszorg 24 uur per dag bereikbaar.
  • Top Thuiszorg werkt met een AVG sinds mei 2018, voor de privacywetgeving

Opzegtermijn

  • De budgethouder mag tussentijds de overeenkomst opzeggen, er geldt een opzegtermijn van 1 maand, maar in goed overleg kan de overeenkomst ook zonder opzegtermijn worden be�indigd.
  • Om misverstanden te voorkomen is het aan te raden om schriftelijk op te zeggen, onder vermelding van de reden.
  • De zorginstelling mag de overeenkomst alleen tussentijds opzeggen als daarvoor gewichtige redenen voor zijn zoals bedoeld in het Burgerlijk Wetboek. Ook hierbij geldt een opzegtermijn van 1 maand.

De overeenkomst eindigt direct

  • Als de budgethouder overlijdt.
  • Als de zorginstelling failliet is verklaard.
  • Als het zorgkantoor of uw gemeente beslist dat u geen recht meer heeft op een PGB.

Veiligheid

  • De budgethouder en de zorginstelling zorgen er samen voor dat de zorgverlener veilig kan werken.
  • De zorginstelling is aansprakelijk voor geleden schade tijdens uitvoering werkzaamheden sociale lasten.
  • De zorginstelling is verantwoordelijk als werkgever voor de afdracht van de loonbelasting en sociale lasten.

Garanties

  • De zorginstelling garandeert dat er zorgverleners voor u beschikbaar zijn, mits door onverziene zaken het anders loopt
  • De zorginstelling garandeert de kwaliteit van de hulp en de zorgverlener verricht zijn werk zoals van een redelijk handelende zorgverlener verwacht mag worden.
  • De zorginstelling legt alles schriftelijk vast, ook als de client niet wil dat Top Thuiszorg medische informatie beschikbaar krijgt
  • De zorginstelling moet indien van toepassing voldoen aan de eisen die worden gesteld in de Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst en de Wet beroepen in de individuele gezondheidszorg.
  • De zorginstelling en de zorgverlener houden alles geheim wat zij weten over de budgethouder en diens gezin.
  • De zorginstelling moet er bij overdracht van werkzaamheden voor zorgen dat de benodigde gegevens beschikbaar zijn. Dit gebeurt in overleg met de budgethouder.

Medicatie beleid

  • Top Thuiszorg werkt met het Baxtersysteem van uw apotheek.
  • Uw verpleegkundige zal dit voor u aanvragen bij uw huisarts en indien gewenst u begeleiden met het gebruik van het Baxtersysteem.

Klachten

  • Indien u een klacht heeft kunt u dit persoonlijk bespreken met de cli�nt manager.
  • U kunt ook schriftelijk een klacht indienen. Een formulier zit in uw zorgdossier.
  • In uw dossier bevindt zich de klachtenprocedure.
  • Top Thuiszorg beschikt over een klachtencommissie, waarvan de meeste leden niet in dienst zijn van Top Thuiszorg.

Registratie Incidenten

  • Indien er een incident plaats vindt, zal dit d.m.v. het formulier in uw zorgmap aan de cli�nt manager worden gemeld. Naar aanleiding van de melding wordt er gekeken welke actie er moet worden ondernomen.
  • Het resultaat zal met u besproken worden.
  • Het voorval wordt geregistreerd.

Privacy reglement

  • Met ondertekening van deze overeenkomst, verplicht Top Thuiszorg zich te houden aan de regels gesteld in het Privacy reglement.
  • Top Thuiszorg heeft sinds mei 2018 een eigen privacy overeenkomst ( AVG ) waarin staat wat er met uw gegevens gebeurd en hoe deze beschermd worden. Deze krijgt u bij het intakegesprek

Wist u dat?

Wij scholing stimuleren! Zo hebben we al een ADL-cursus gevolgd, en zijn wij momenteel bezig met cursussen medicatie, injecteren en diabetes.

<< vorigevolgende >>