Betaling
- De zorginstelling brengt achteraf de gewerkte uren in rekening.
- De factuur bevat een specificatie van de gedeclareerde uren.
- De afgesproken uurtarieven staan in de zorgovereenkomst.
- Cli�nten houden zelf de administratie bij en worden indien gewenst geholpen door een medewerker van Top Thuiszorg.
- Cli�nten hebben het PGB zelf in beheer.
Werkwijze
- Elke cli�nt heeft een vast eigen team. Bij ziekte van een medewerker zal er waargenomen worden door een andere medewerker van het team.
- Indien er een nieuwe medewerker wordt toegevoegd aan het team, zal deze de eerste keer begeleid worden.
- Indien blijkt dat de cli�nt en de medewerker niet op dezelfde lijn zitten, zal de medewerker worden vervangen.
- Er worden vaste tijden afgesproken voor de zorg, indien door omstandigheden dit aangepast dient te worden zal dit in overleg gaan met de cli�nt.
- U kunt altijd direct contact opnemen met Top Thuiszorg via tel.nr 06-52022639.
- Indien er calamiteiten zijn is Top Thuiszorg 24 uur per dag bereikbaar.
- Top Thuiszorg werkt met een AVG sinds mei 2018, voor de privacywetgeving
Opzegtermijn
- De budgethouder mag tussentijds de overeenkomst opzeggen, er geldt een opzegtermijn van 1 maand, maar in goed overleg kan de overeenkomst ook zonder opzegtermijn worden be�indigd.
- Om misverstanden te voorkomen is het aan te raden om schriftelijk op te zeggen, onder vermelding van de reden.
- De zorginstelling mag de overeenkomst alleen tussentijds opzeggen als daarvoor gewichtige redenen voor zijn zoals bedoeld in het Burgerlijk Wetboek. Ook hierbij geldt een opzegtermijn van 1 maand.
De overeenkomst eindigt direct
- Als de budgethouder overlijdt.
- Als de zorginstelling failliet is verklaard.
- Als het zorgkantoor of uw gemeente beslist dat u geen recht meer heeft op een PGB.
Veiligheid
- De budgethouder en de zorginstelling zorgen er samen voor dat de zorgverlener veilig kan werken.
- De zorginstelling is aansprakelijk voor geleden schade tijdens uitvoering werkzaamheden sociale lasten.
- De zorginstelling is verantwoordelijk als werkgever voor de afdracht van de loonbelasting en sociale lasten.
Garanties
- De zorginstelling garandeert dat er zorgverleners voor u beschikbaar zijn, mits door onverziene zaken het anders loopt
- De zorginstelling garandeert de kwaliteit van de hulp en de zorgverlener verricht zijn werk zoals van een redelijk handelende zorgverlener verwacht mag worden.
- De zorginstelling legt alles schriftelijk vast, ook als de client niet wil dat Top Thuiszorg medische informatie beschikbaar krijgt
- De zorginstelling moet indien van toepassing voldoen aan de eisen die worden gesteld in de Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst en de Wet beroepen in de individuele gezondheidszorg.
- De zorginstelling en de zorgverlener houden alles geheim wat zij weten over de budgethouder en diens gezin.
- De zorginstelling moet er bij overdracht van werkzaamheden voor zorgen dat de benodigde gegevens beschikbaar zijn. Dit gebeurt in overleg met de budgethouder.
Medicatie beleid
- Top Thuiszorg werkt met het Baxtersysteem van uw apotheek.
- Uw verpleegkundige zal dit voor u aanvragen bij uw huisarts en indien gewenst u begeleiden met het gebruik van het Baxtersysteem.
Klachten
- Indien u een klacht heeft kunt u dit persoonlijk bespreken met de cli�nt manager.
- U kunt ook schriftelijk een klacht indienen. Een formulier zit in uw zorgdossier.
- In uw dossier bevindt zich de klachtenprocedure.
- Top Thuiszorg beschikt over een klachtencommissie, waarvan de meeste leden niet in dienst zijn van Top Thuiszorg.
Registratie Incidenten
- Indien er een incident plaats vindt, zal dit d.m.v. het formulier in uw zorgmap aan de cli�nt manager worden gemeld. Naar aanleiding van de melding wordt er gekeken welke actie er moet worden ondernomen.
- Het resultaat zal met u besproken worden.
- Het voorval wordt geregistreerd.
Privacy reglement
- Met ondertekening van deze overeenkomst, verplicht Top Thuiszorg zich te houden aan de regels gesteld in het Privacy reglement.
- Top Thuiszorg heeft sinds mei 2018 een eigen privacy overeenkomst ( AVG ) waarin staat wat er met uw gegevens gebeurd en hoe deze beschermd worden. Deze krijgt u bij het intakegesprek
Wist u dat?
Wij scholing stimuleren! Zo hebben we al een ADL-cursus gevolgd, en zijn wij momenteel bezig met cursussen medicatie, injecteren en diabetes.